Jeugdhuis Nisipa De maatschappelijke veranderingen en de gewijzigde vrijetijdsbesteding na 1945 hadden invloed op het verenigingsleven. Bepaalde organisaties verdwenen of gingen zich op een geheel ander terrein bewegen. Daarnaast ontstonden er nieuwe verenigingen zoals een tennisvereniging, paardensportvereniging en een tafeltennisclub. Voor de jongeren werd in 1968 op het terrein van de voormalige jongensschool aan de Dorpsstraat jeugdhuis Nisipa gebouwd. Een gedeelte van de oude school werd nog tot 1980 gebruikt als brandspuithuis. Daarna nam tennisvereniging Set '77 de ruimte over. In 1986 verdween het oude jeugdhuis. Op een gedeelte van de voormalige speelplaats werd een tennisbaan aangelegd.
heemkundekring   de Heerlijckheijd Nispen
Contact Contactgegevens